Veelgestelde vragen
Hoe kan ik me registreren op Bomenbezorgdtobusiness?
Om je te registreren op Bomenbezorgdtobusiness, volg je eenvoudig de stappen op onze registratiepagina. Vul de benodigde informatie in, zoals je bedrijfsgegevens, KVK-nummer en contactinformatie.
Na het invullen zal je contactpersoon de registratie verifiëren om te controleren of het daadwerkelijk om een organisatie in de groenbranche gaat. Zodra dit is geverifieerd, ontvang je een e-mail waarin staat dat je registratie is geaccepteerd, met daarbij de mogelijkheid om een wachtwoord aan te maken.
Daarna ben je volledig klaar om gebruik te maken van het platform! Mocht je tijdens het registreren vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Welke soorten groenproducten zijn beschikbaar op het platform?
Op Bomenbezorgdtobusiness vind je een divers aanbod aan groenproducten, waaronder bomen, hagen en een zorgvuldig geselecteerd assortiment vaste planten. Daarnaast is het mogelijk om een offerte voor producten buiten ons assortiment direct op het platform aan te vragen.
Ook kan er natuurlijk ook een beplantingslijst of aanvraag naar je contactpersoon worden gestuurd. Hij gaat dan op zoek naar de producten en zet een offerte voor je klaar binnen het platform.
Zijn de producten op het platform seizoensgebonden?
De producten op ons platform zijn niet seizoensgebonden, alle beschikbare producten kunnen het hele jaar door worden geleverd en aangeplant.
Wat zijn de minimale bestelhoeveelheden?
De minimale bestelwaarde op ons platform is €200.
Hoe kan ik de beschikbaarheid van een specifiek product controleren?
Om de beschikbaarheid van een specifiek product te zien, kun je kijken naar de aanduidingen op ons platform. Als een product beschikbaar is, wordt dit aangegeven met een groen vinkje. Als hij uitverkocht is, wordt dit aangegeven met een grijs kruisje. Heb je toch interesse in een uitverkocht product? Dan kun je contact opnemen met je contactpersoon, hij kijkt graag voor je wat er mogelijk is!
Hoe werkt het kortingspercentage voor groenspecialisten?
Het voordeel wat jij als groenspecialist uit het platform kan halen is een kortingspercentage op de adviesverkoopprijs voor consumenten. Dit is een vast percentage wat altijd voor jouw organisatie geldt, bijvoorbeeld 20%. Dit percentage wordt toegepast op elke productpagina, waar je jouw inkoopprijs met de vaste korting en de adviesverkoopprijs kan zien.
Daarnaast zie je per project in je winkelwagentje precies je marge in procenten en euro's.
Ben ik verplicht de adviesverkoopprijs door te rekenen aan mijn klant?
Nee, je bent niet verplicht om de adviesverkoopprijs door te rekenen aan je klant, je hebt natuurlijk volledige vrijheid om zelf je verkoopprijs te bepalen. De adviesprijzen die we hanteren zijn de consumentenprijzen van Bomenbezorgd.nl en kunnen daarmee wel een goede indicatie geven van wat marktconform is voor het product. Bovendien is het voor je klant daarmee net zo interessant om via jou te bestellen en niet zelf online te gaan shoppen.
Bieden jullie ook accessoires aan?
Ja, we bieden accessoires aan voor onze producten. Voor elk product hebben we een aantal geselecteerde accessoires beschikbaar die samen kunnen worden besteld. In de meeste gevallen gaat dit om een aanplantpakket. Binnen het aanplantpakket zitten geselecteerde accessoires waarmee de boom, haag of plant aangeplant kan worden. Denk hierbij aan boompalen, boombanden en aanplantgrond.
Het is helaas niet mogelijk accessoires los te bestellen.
Bieden jullie een aanplantservice aan?
Ja, wij bieden een aanplantservice aan waarbij we het aanplanten van de bestelling volledig voor onze rekening nemen. Om gebruik te maken van deze service, selecteer je eenvoudig de extra optie "aanplantservice" op de productpagina wanneer je het product toevoegt aan je project.
Is er extra korting voor grote bestellingen mogelijk?
Ja, op grote bestellingen kunnen we vaak extra korting bieden. Neem contact op met je contactpersoon voor meer informatie. Je kunt er ook voor kiezen om eerst een project samen te stellen door producten toe te voegen aan je winkelwagen en vervolgens je contactpersoon te vragen om een offerte op maat te maken.
Welke betaalmethoden accepteert Bomenbezorgdtobusiness?
Bomenbezorgdtobusiness accepteert diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL, creditcards en Bancontact in ons online portaal. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om direct over te boeken naar onze bankrekening :
NL50 RABO 0338 5757 15
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Als je kiest voor "zo snel mogelijk", streven we ernaar om je bestelling binnen 5 werkdagen te leveren.
Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum laten leveren?
Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om te kiezen voor een specifieke leverweek. Onze planner zal de bestelling in die week voor je inplannen en zal een voorsteldag voor levering voorstellen. Het is soms lastig om op een specifieke dag te leveren, omdat we niet elke dag in elke regio rijden. We streven er echter altijd naar om samen met jou tot een passende oplossing te komen, zodat de bestelling op tijd bij de klant arriveert.
Bij het afleveren van de bestelling is het niet nodig dat jij of je klant aanwezig is. We kunnen de bestelling netjes op de gewenste plek achterlaten.
Bieden jullie internationale verzending aan?
We bieden levering aan met onze eigen transportdienst binnen Nederland en Vlaanderen, waarbij de levering binnen 5 werkdagen plaatsvindt.
Ook kunnen we binnen 10 werkdagen kosteloos in Noordrijn-Westfalen (DE) leveren.
Daarnaast is het mogelijk om transport te organiseren naar de rest van Duitsland, Wallonië, Luxemburg en Oostenrijk tegen extra kosten. Neem contact met ons op voor meer informatie over deze mogelijkheden en de bijbehorende kosten.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Binnen je account kun je de status van je bestelling volgen. Je kunt zien welke projecten (winkelwagentjes) je hebt aangemaakt, welke openstaande offertes je van je contactpersoon hebt ontvangen, welke bestellingen in behandeling zijn (aangenomen en ingepland voor levering), en welke bestellingen zijn afgerond en uitgeleverd.
Daarnaast kun je ook altijd terugzien wat je hebt betaald voor een order en welke producten zijn besteld, inclusief de adviesverkoopprijzen om als naslagwerk te gebruiken bij het opstellen van de factuur voor jouw klant.
Is er een mogelijkheid tot spoedlevering?
Ja, we zijn graag flexibel en proberen altijd met je mee te denken. Als je behoefte hebt aan een spoedlevering, neem dan contact met ons op. Producten die we op voorraad hebben kunnen we in overleg vaak snel leveren.
Wat gebeurt er als de geleverde producten beschadigd zijn?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat producten beschadigd bij jou of je klant aankomen, we doen er alles aan om de kwaliteit van de bestelling tijdens het transport te waarborgen. Mocht het toch voorkomen dat er iets beschadigd bij jou of je klant aankomt, neem dan meteen contact op. We lossen het probleem graag zo snel mogelijk voor je op.
Wat moet ik doen als de geleverde producten niet aan mijn verwachtingen voldoen?
We doen ons best om kwalitatief goede producten te leveren. Mocht het toch gebeuren dat de geleverde producten niet aan je verwachting voldoen, neem dan direct contact op met je contactpersoon. We zullen er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop.
Kan ik een account delen met mijn collega's binnen het bedrijf?
Ja, binnen je organisatie kunnen er meerdere accounts worden aangemaakt. Neem contact op met je contactpersoon om een account voor je collega's te laten aanmaken.
Hoe kan ik mijn favoriete producten opslaan voor toekomstige bestellingen?
Losse producten als favoriet opslaan is helaas niet mogelijk. Wel kan je een projecten aanmaken voor toekomstige bestellingen. In deze projecten kun je producten toevoegen en verwijderen en deze laten staan voor later. Zo kun je ze bestellen wanneer het jou uitkomt.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind bij het plaatsen van een bestelling?
Als je problemen ondervindt bij het plaatsen van een bestelling, neem dan direct contact op met je contactpersoon. Hij staat altijd direct voor je klaar en zal je graag helpen bij het oplossen van eventuele problemen.
Wat is het beleid voor het annuleren van een geplaatste bestelling?
Bestellingen kunnen geannuleerd worden tot 3 dagen voor levering. Alternatieve producten, producten die niet tot ons vast assortiment behoren, kunnen helaas niet geannuleerd worden aangezien deze specifiek voor jou zijn ingekocht.
Als je een gedeelte van je bestelling wilt annuleren is dit ook mogelijk. De gehele bestelling moet wel boven de €200 blijven. Anders dient er €34,95 transportkosten in rekening te worden gebracht.
Wat is het beleid voor het retourneren van een geplaatste bestelling?
Het retourneren van je bestelling kan altijd binnen 14 dagen na levering zodra het in dezelfde staat als geleverd wordt geretourneerd. Zodra het product tijdens het aanplanten is geaccepteerd, kan deze niet meer geretourneerd worden.
Alternatieve producten, producten die niet tot ons vast assortiment behoren, kunnen helaas niet geretourneerd worden aangezien deze specifiek voor jou zijn ingekocht.
Naast het kosteloos zelf retourneren is er de mogelijk je bestelling door ons retour te laten halen, hiervoor wordt €39,95 in rekening gebracht. Als je bestelling weer in goede orde is ontvangen, krijg je eventueel vooruit betaalde bedragen teruggestort.
Samen kunnen we altijd zoeken naar een oplossing om toch wel het juiste product aan te leveren dat wel aan je verwachtingen voldoet.